Mój Elektryk 2.0: Nawet 40 tys. zł dopłaty do samochodu.
Mój Elektryk 2.0: Nawet 40 tys. zł dopłaty do samochodu.

Mój Elektryk 2.0: Nawet 40 tys. zł dopłaty do samochodu.

19 listopada, 2024
0 Komentarze

Nowa edycja programu „Mój Elektryk 2.0” wchodzi w fazę konsultacji społecznych. Dowiedz się, jakie zmiany czekają na przyszłych użytkowników aut elektrycznych, jakie warunki należy spełnić, aby uzyskać dofinansowanie, oraz jakie korzyści przyniesie ten projekt dla środowiska. 

Nowa edycja, nowe zasady: czym różni się „Mój Elektryk 2.0”? 

Podstawowym celem programu „Mój Elektryk 2.0” jest przyspieszenie elektryfikacji polskiego parku motoryzacyjnego. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) zaprojektował mechanizm wsparcia, który uwzględnia różne potrzeby beneficjentów oraz promuje ekologiczne działania, takie jak złomowanie starych samochodów spalinowych. 

Kluczowe założenia: 

  1. Budżet programu: Aż 1,6 miliarda złotych zostanie przeznaczone na wsparcie zakupu aut elektrycznych oraz rozwój infrastruktury ładowania pojazdów. 
  1. Maksymalna kwota dofinansowania: Beneficjenci mogą otrzymać nawet 40 tysięcy złotych, pod warunkiem spełnienia określonych wymogów. 
  1. Cena kwalifikowanego pojazdu: Program obejmuje pojazdy elektryczne, których wartość nie przekracza 225 tysięcy zł brutto. 

Kto skorzysta z programu? 

Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych, jak i przedsiębiorców. Kluczowym elementem „Mój Elektryk 2.0” jest elastyczność warunków, które uwzględniają dochody beneficjentów, formę zakupu pojazdu oraz dodatkowe działania proekologiczne. 

Osoby fizyczne: 

  1. Podstawowe wsparcie: Dofinansowanie wynosi 18 750 zł. Posiadacze Karty Dużej Rodziny otrzymają wyższą podstawową kwotę wsparcia, wynoszącą 27 tysięcy zł. 
  1. Premia za złomowanie auta: Osoby, które zezłomują swoje stare pojazdy spalinowe, mogą liczyć na dodatkowe 10 tysięcy złotych. 
  1. Bonus za niski dochód: Dla osób zarabiających poniżej 120 tysięcy zł rocznie przewidziano dodatkowe 11 250 zł. 

Wsparcie dla przedsiębiorców 

Nowa edycja programu uwzględnia także potrzeby osób i firm korzystających z leasingu oraz wynajmu długoterminowego pojazdów elektrycznych. Przedsiębiorcy mogą otrzymać dotację w wysokości 30 tysięcy zł. Plus dodatkowe wsparcie w wysokości 10 tysięcy złotych za zezłomowanie pojazdu spalinowego.  

Jakie modele samochodów kwalifikują się do programu? 

Jednym z kluczowych warunków uczestnictwa w programie „Mój Elektryk 2.0” jest wybór pojazdu, który spełnia określone kryteria techniczne oraz cenowe. Warto przypomnieć, jakie modele były objęte wsparciem w pierwszej edycji programu. Według danych serwisu elo.city, lista obejmowała m.in. takie pojazdy jak: 

  • Audi Q4 e-tron 
  • BMW i3 
  • Dacia Spring 
  • Citroen e-Berlingo, e-C4, e-Spacetourer 
  • DS 3 Crossback E-Tense 
  • Fiat 500 
  • Ford Mustang Mach-E 
  • Honda e 
  • Hyundai Ioniq, Ioniq 5, Kona Electric 
  • Kia e-Niro, e-Soul, EV6 
  • Lexus UX300e 
  • Mazda MX-30 
  • Mercedes EQA 
  • Mini Electric 
  • Nissan Leaf 
  • Opel Combo-e Life, Corsa-e, Mokka-e, Vivaro-e Kombi, Zafira-e Life 
  • Peugeot e-208, e-Traveller 
  • Skoda Enyaq iV 
  • Smart EQ Fortwo, Forfour 
  • Tesla Model 3 
  • Volkswagen ID.3, ID.4 
  • Volvo XC40 Recharge 

W ramach „Mój Elektryk 2.0” lista modeli kwalifikujących się do dofinansowania z pewnością zostanie znacząco rozszerzona. Nowa odsłona programu ma na celu zwiększenie dostępności aut elektrycznych dla szerszego grona użytkowników, co oznacza, że na liście znajdą się prawdopodobnie również nowsze modele. 

Podsumowanie 

„Mój Elektryk 2.0” to projekt, który ma potencjał, aby przyspieszyć proces transformacji ekologicznej w Polsce. Dzięki zwiększonym kwotom wsparcia oraz elastycznym warunkom dofinansowania program powinien zyskać jeszcze większe zainteresowanie niż jego pierwsza edycja. 

Kategorie

Ostatnie posty

copyright by carmotive.pl 2024©