Nowa edycja programu „Mój Elektryk 2.0” wchodzi w fazę konsultacji społecznych. Dowiedz się, jakie zmiany czekają na przyszłych użytkowników aut elektrycznych, jakie warunki należy spełnić, aby uzyskać dofinansowanie, oraz jakie korzyści przyniesie ten projekt dla środowiska.
Podstawowym celem programu „Mój Elektryk 2.0” jest przyspieszenie elektryfikacji polskiego parku motoryzacyjnego. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) zaprojektował mechanizm wsparcia, który uwzględnia różne potrzeby beneficjentów oraz promuje ekologiczne działania, takie jak złomowanie starych samochodów spalinowych.
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych, jak i przedsiębiorców. Kluczowym elementem „Mój Elektryk 2.0” jest elastyczność warunków, które uwzględniają dochody beneficjentów, formę zakupu pojazdu oraz dodatkowe działania proekologiczne.
Nowa edycja programu uwzględnia także potrzeby osób i firm korzystających z leasingu oraz wynajmu długoterminowego pojazdów elektrycznych. Przedsiębiorcy mogą otrzymać dotację w wysokości 30 tysięcy zł. Plus dodatkowe wsparcie w wysokości 10 tysięcy złotych za zezłomowanie pojazdu spalinowego.
Jednym z kluczowych warunków uczestnictwa w programie „Mój Elektryk 2.0” jest wybór pojazdu, który spełnia określone kryteria techniczne oraz cenowe. Warto przypomnieć, jakie modele były objęte wsparciem w pierwszej edycji programu. Według danych serwisu elo.city, lista obejmowała m.in. takie pojazdy jak:
W ramach „Mój Elektryk 2.0” lista modeli kwalifikujących się do dofinansowania z pewnością zostanie znacząco rozszerzona. Nowa odsłona programu ma na celu zwiększenie dostępności aut elektrycznych dla szerszego grona użytkowników, co oznacza, że na liście znajdą się prawdopodobnie również nowsze modele.
„Mój Elektryk 2.0” to projekt, który ma potencjał, aby przyspieszyć proces transformacji ekologicznej w Polsce. Dzięki zwiększonym kwotom wsparcia oraz elastycznym warunkom dofinansowania program powinien zyskać jeszcze większe zainteresowanie niż jego pierwsza edycja.